Microsoft Teams je nástroj pro online výuku. Návod, jak se přihlásit a pracovat s Teams, naleznete pod odkazy na tato videa:
Návod MS Teams pro žáky
Seznámení s MS Teams
- Tato služba je součástí služby Microsoft Office 365.
- Přihlašovací stránka je https://www.portal.office.com/
- Po vypsání do adresního řádku se zobrazí následující stránka, kde zadáte uživatelské jméno, které vám bylo posláno na email
Přihlášení do MS Teams
- Po vyplnění e-mailu budete vyzváni k zadání hesla, které každý žák dostal emailem
- Po zadání hesla budete zřejmě vyzváni k jeho změně. Heslo musí mít nejméně 8 znaků v kombinaci 3 různých znakových sad (např. velké písmeno, malé písmeno a číslo nebo velké písmeno, malé písmeno a znak). Hesla typu Karel123 systém odepře kvůli jednoduché kombinaci znaků pro malou bezpečnost, i když splňuje kombinaci 3 různých znakových sad. Heslo budou žáci potřebovat při přihlašování do systému, pokud nepoužijete nabídku zapamatovat.
Výuka v MS Teams
- Pro připojení k předmětu na online výuku je třeba mít otevřený daný předmět či třídu (liší se podle tříd). V rámci tohoto týmu lze s učitelem chatovat (přes nabídku chat v levém sloupci). Je třeba sledovat kalendář, kde budou informace o plánovaných videohovorech a záložku zadání, kde budou informace o zadaných úkolech.
Instruktážní videa
Microsoft Teams je nástroj pro online výuku. Návod, jak se přihlásit a pracovat s Teams, naleznete pod odkazy na
tato videa:
Základní práce s Teams
- Vysvětlení jednotlivých karet aplikace: aktivita, chat (komunikace s učiteli), týmy (soubory s materiály), kalendář, hovory, soubory.
Příspěvky a schůzky
- Zobrazení skrytých kanálů, jak správně přidat příspěvek (oslovení uživatele, odpověď na zprávu), připojení se do schůzky, kam psát při schůzce (otevření chatu schůzky), sdílení obrazovky.
Odevzdání úkolu
- Jak vypracovat elektronické zadání, nahrát soubor z PC, kde se podívat na ohodnocení úkolu.
Jak odevzdat úkol ze smartphonu
Informace pro žáky a zákonné zástupce
Ve školském zákoně byla novelou vyhlášenou pod č. 349/2020 Sb. stanovena pravidla pro vzdělávání distančním způsobem v některých mimořádných situacích uzavření škol či zákazu přítomnosti žáků.
Zákonem je nyní stanovena:
On-line výuka
- A) synchronní výuka
Při synchronní výuce je učitel propojen s žáky prostřednictvím nějaké komunikační platformy v reálném čase. Skupina ve stejný čas na stejném virtuálním místě pracuje na stejném/podobném zadání.
Častou formou této výuky je např. realizace on-line hodin pomocí videokonferenčních nástrojů dle předem stanoveného rozvrhu. (V případě naší školy MS Teams.)
Při synchronní on-line výuce je nepřipojení se k on-line přenosu považováno za absenci, pokud s žákem či jeho zákonným zástupcem nebyl individuálně dohodnut jiný způsob zapojení. Pro omlouvání absence v obecné rovině platí to stejné, co pro prezenční výuku.
Tuto absenci je dle Školního řádu Středního odborného učiliště zemědělského nutné omluvit do 3 kalendářních dnů.
Pro omluvení absence v on-line hodinách postupujte prosím následujícím způsobem:
K omluvení absence slouží Omluvný list, do kterého zákonný zástupce zapíše datum, důvod absence a podepíše se.
Scan/foto Omluvného listu zašlete prosím na email příslušného třídního učitele (najdete na webu školy).
- B) asynchronní výuka
Při asynchronní výuce pracují žáci v jimi zvoleném čase vlastním tempem na zadaných úkolech. Může být realizována např. tak, že učitel posílá zadání samostatné nebo skupinové práce prostřednictvím určeného komunikačního nástroje (v případě naší školy MS Teams, Bakaláři).
Žáci domluveným způsobem a ve stanoveném termínu vypracované zadání odevzdávají.
Off-line výuka
Jedná se o takový způsob vzdělávání, který neprobíhá přes internet a k realizaci nepotřebuje ve větší míře digitální technologie.
Nejčastěji se jedná o samostudium a plnění úkolů z učebnic a učebních materiálů. Může se také jednat o plnění praktických úkolů dle přirozených podmínek žáků v domácím prostředí – řemeslné práce, projekty zaměřené na samostatnou práci žáka.
Zadávání probíhá písemně, telefonicky, ve specifických případech i osobně.
Sdělování informací zákonným zástupcům
- Probíhá prostřednictvím platformy Bakaláři.
- Pro individuální komunikaci mohou zákonní zástupci využít služební emaily učitelů (jsou uvedeny na webu školy), popř. telefonické spojení.